Roofs 2018-01-54 VRF Europe bv wordt Eurofast®

Bedrijfsnieuws

Per 1 januari 2018 voert producent en leverancier van bevestigingsmate­rialen VRF Europe haar naamswijziging door en gaat het bedrijf verder als ­Eurofast®. De naamswijziging geldt voor de hele groep.

In de afgelopen periode is een aparte werkgroep bezig geweest met het doorvoeren van de naamswijziging op alle gebieden, zodat vanaf 1 januari de hele organisatie volledig onder de nieuwe naam kan opereren. De naamswijziging is ingegeven door de internationale groei van het bedrijf en de bekendheid van de merknaam Eurofast. Roofs sprak met algemeen directeur Jaap van der Graaf, groep sales manager Kjell Verdonschot en product & marketingmanager Frank van Kalkeren.

Internationaal

Afgelopen zomer vierde het bedrijf haar 40-jarig jubileum. In het jubileumartikel dat Roofs hieraan wijdde (Roofs juni 2017) werd al verteld dat het van oorsprong familie­bedrijf internationaal steeds verder groeit. Sinds 2002 maakt het deel uit van de Würth Groep. Inmiddels is men actief in 25 landen en heeft het bedrijf divisies in België, Denemarken, Engeland, Polen en Hongarije. “In Nederland zit het wel goed met de naamsbekendheid,” aldus Van der Graaf. “Internationaal is dat anders. VRF, of Van Roij Fasteners, is voor het buitenland een lastige naam om te onthouden en uit te spreken. Eurofast® is daarentegen een bekend merk dat al enige jaren via al onze ­uitingen wordt gecommuniceerd. Op de Nederlandse markt is dit ook al het geval, dus wij verwachten niet dat men moeite zal hebben met de naamswijziging. Het betreft overigens een wijziging van de handelsnaam: de juridische naam blijft onveranderd.”

“Dit is ook het juiste moment om deze stap te zetten, omdat we ons internationaal steeds verder ontwikkelen,” vult Verdonschot aan. “We worden in steeds meer landen actief. Dat is een kwestie van kansen zien en daar direct op inspelen. In sommige landen werken we met partners, in andere landen is het handiger om er een eigen vestiging te openen. Met de naamswijziging willen we ook uniformiteit in al onze uitingen bewerkstelligen. In de eerste week van januari komen al onze medewerkers voor een week naar het hoofdkantoor in Deurne voor een producttraining, opleiding en lancering van Eurofast®. Tegelijk versterken we op deze manier ook de saamhorigheid. We blijven wel de mentaliteit van een familiebedrijf houden, ook al voeren we de ­familienaam van de oprichter niet meer. De bijeenkomst fungeert direct als nieuwjaarsborrel en als kick off voor de naamswijziging.”

De website van het bedrijf zal ook meer een internationaal karakter krijgen en beschikbaar komen in het Nederlands, Engels, Duits en Frans. Op termijn zal de website ook in het Pools en het Hongaars beschikbaar zijn en in een later ­stadium ook in de taal van de landen waar wij partners hebben.

Uitbreiding

Er is daarom een opgefrist logo ontworpen en ook de ­bijbehorende slogan is veranderd in ‘fixed quality’. “Dat is in twee woorden onze hele bedrijfsfilosofie,” vertelt Van Kalkeren. “Het dekt de hele lading. De oude slogan (‘quality meets on top’) voldeed niet meer, omdat we inmiddels veel breder actief zijn dan alleen op het dak. Sinds enkele jaren zijn we ook al actief in de mechanische bevestiging van daken wandconstructies.

De basis van onze activiteiten is een servicegerichte marktbenadering en een kwalitatief product,” vervolgt Van der Graaf. “We leveren onze producten met alle relevante kwaliteitscertificaten en hebben een eigen Quality Center dat de ­kwaliteit van de producten controleert voordat ze de deur uitgaan. De kopmarkering (“EF’) staat dan ook voor een kwalitatief product.”

Het bedrijf speelt in op de groei met een uitbreiding van het machinepark. Zo zijn er 5 extra productiemachines bijgeko­men die bijna 24 uur per dag actief zijn. Daarnaast heeft men ook nog twee extra montagemachines in bedrijf genomen. De capaciteit van de productie en assemblage is daarmee aanzienlijk vergroot. “Hiermee zijn wij nog beter in staat om snel en flexibel te reageren op de vraag van de klant,” aldus Verdonschot. “De naamswijziging is in dit opzicht een logische stap in onze ontwikkeling. Het stelt ons in staat op een gezonde manier verder te groeien en onze inter­nationale aanwezigheid verder uit te bouwen.”

Labels