Roofs 2019-11-104 Nieuwslijn

agenda

5-8 november 2019, A+A
Messe Düsseldorf (D), Info: www.aplusa.de

7 november 2019, Nationaal Sustainability Congres
Congrescentrum 1931, ’s-Hertogenbosch, Info: www.sustainability-congres.nl

12 november 2019, ProBitumen Management Symposium
Mariënhof Amersfoort, Info: www.bitumeninfo.org

13 november 2019, Sunday 2019
’t Spant, Bussum, Info: www.sundaynl.nl

14-15 november 2019, European Asbestos Forum
Van der Valk Hotel Oostzaan, Amsterdam, Info: www.europeanasbestosforum.org

18 november 2019, Middag van de Projectontwikkeling
AKD Maastoren, Rotterdam, Info: www.akd.nl

Tot 50% tijdsbesparing bij het aanbrengen van dakisolatie

Aannemers en dakdekkers zijn altijd op zoek naar het vergroten van efficiëntie en het verbeteren van de productiviteit. Tegelijkertijd wordt de aandacht gelegd op duurzaam en luchtdicht bouwen en het behoeft geen uitleg dat een goede isolatie hier het meest toe bijdraagt. Als Europees grootste onafhankelijke fabrikant van polyurethaanschuimen en vooraanstaand lijmfabrikant, biedt Soudal een assortiment PU-lijmen aan voor het bevestigen van dakisolatie op vlakke daken: Soudatherm Roof. Het assortiment bestaat uit een klassieke,vloeibare lijm: Soudatherm Roof 170. Daarnaast zijn er twee innovatieve PU lijmschuimen: Soudatherm Roof 250 in een standaard 800ml aërosol en Soudatherm Roof 330 in een canister van 10,4 kg. Het assortiment is speciaal ontwikkeld met het oog op de snelheid van werken, efficiëntie en gebruiksgemak.

Nieuw trainingscenter IKO Leeuwarden

IKO heeft een nieuw trainingscenter in Leeuwarden geopend. Dit zorgt samen met het huidige trainings­center in Klundert voor een goede spreiding in heel Nederland van het cursusaanbod. Het trainingscenter is een erkend opleidingscentrum conform voorwaarden CAO BIKUDAK. De cursussen worden aangemerkt als scholingsdagen. Hierdoor kost deelname aan een training de deel­nemende organisatie niets extra.

Iedere organisatie werkzaam in de (platte) dakenbranche, kan bij IKO terecht voor een training. Alle “platte-daken-disciplines” komen in Leeuwarden en Klundert samen. Praktische trainingen voor verwerking van zowel bitumen dakbanen, PVC als EPDM zijn mogelijk. Een praktijktraining wordt steeds voorafgegaan door een theoriedeel waarin onder andere IKO productkennis aan bod komt.

PERSONALIA

Wecal

Dit voorjaar vernieuwde Wecal de visuele identiteit met een vernieuwd logo en een nieuwe handelsnaam. Dit jaar nog zal ook de website zijn vernieuwd en aangepast. Om de sterke groei te continueren en ambities te kunnen realiseren, heeft men het team versterkt. Per 1 oktober zijn Richard Roolvink (als commercieel directeur) en Erik de Waard (als technisch development & support specialist) toegetreden. Beiden brengen een schat aan ervaring mee, opgedaan bij vooraanstaande bedrijven binnen en buiten de isolatie- en dakensector.

Firestone

Sinds 1 september is Eddy Harthoorn werkzaam bij Firestone Building Products Benelux als business development manager. Harthoorn is de contactpersoon voor o.a. architecten en projectontwikkelaars en zal samen met de distributeurs en dakdekkers het succes van Firestone verder uitbouwen in Nederland. Hij heeft reeds 25 jaar ervaring in sales, marketing en strategic management in de dakensector.

BMI Benelux

BMI Group, vorig jaar ontstaan uit een fusie tussen de marktleiders Braas Monier Building Group, en Icopal Group, kiest voor een geïntegreerde marktbewerking voor hellende en platte daken in de Benelux. De vernieuwde marketingafdeling overziet de totale markt voor België en Nederland. De herstructurering komt voort uit de visie van BMI Group om voor alle daken innovatieve totaaloplossingen te bieden die betrekking hebben op duurzaamheid, circulariteit en milieuvriendelijkheid.

Manager Marketing en Communicatie van Monier, Caroline van IJken, is benoemd tot Marketing Director BMI Benelux. Zij geeft leiding aan het marketingteam dat onlangs voor de Belgische markt is uitgebreid met Eva de Smet als Marketing Coördinator België. Voor de Nederlandse markt is de van Monier afkomstige Karin Eksteen benoemd tot Marketing Coördinator Nederland. Het team bestaat verder uit Marketing Intelligence Coördinator Caroline Wieltink, Marketing Content Coördinator Astrid Bleeker en Art Director Mirjam Kruijer. Bij de marketingorganisatie hoort tevens het Serviceteam, onder leiding van John Meijerink, dat dagelijks klanten op locatie ondersteunt.

De afdeling Productmanagement is uitgebreid en bestaat nu uit drie personen. Daan de Mooij is Product Manager Roof System Components, Solar, Insulation and Special Products. Jan Mussche neemt als Product Manager Pitched Roofs de hellende daken voor zijn rekening, terwijl Timo Clerkx als Product Manager Flat Roofing verantwoordelijk is voor de platte daken. Gezamenlijk bestrijken zij het complete productaanbod van BMI en houden elk vanuit hun eigen expertise voeling met de markt. Naast het bieden van concrete oplossingen zijn zij, in nauwe samenwerking met elkaar, vooral actief met de ontwikkeling van nieuwe producten. Deze aanpak past binnen de visie van BMI, waarbij een dak als systeem wordt benaderd in plaats van als een verzameling losse componenten.

Illumy platdakraam met grootformaat glasplaat uit één stuk

‘Illumy by Luxlight’ heet de lijn platdakramen waarmee producent Luxlight uit Westerhoven in 2016 de markt op kwam. Nu, drie jaar later, introduceert Luxlight de tweede generatie, aangepast aan de wensen en behoeften uit de markt. Nog altijd is dit het grootst verkrijgbare platdakraam, alleen nu met een grootformaat glasplaat uit één stuk dat zorgt voor een onverstoord, helder uitzicht naar buiten. Dit nieuwe concept is door de fabrikant vertaald naar drie varianten: Day & Night, Energy en Design. Ze zijn alledrie direct uit voorraad leverbaar.

Labels